Irene Fenara

 

Sequenza 01.Immagine001k.jpg
 

PRATICARE LA VERTIGINE
 
2014 series of video

 

The feeling of emptiness as a quiet place where anything can happen, causes an anguish which is similar to the feeling of instability and disorientation of vertigo in front of things around us and those bigger than us, physically, as can be a mountain or the sea, and emotionally, as may be the insecurity of making a choice. Vertigo is a distortion of sensory perception that affects the movement of a person giving him a wrong perception of movement in space, characterized by loss of balance.
Practicing the vertigo is an attempt to become familiar with the search for balance and happiness, in a constant alternation of forces and counterforces, pressures and counter-pressures which are balanced in a dynamic equilibrium of opposites in movement.
Imbalance of opposites balanced on the horizon that separates and colleague them, such as the sea that unites finite and infinite.

La sensazione di vuoto come punto di quiete in cui tutto può ancora accadere, provoca un’angoscia che è simile alla sensazione d’instabilità e disorientamento della vertigine di fronte alle cose che ci circondano e a quelle più grandi di noi, sia fisicamente, come può essere una montagna o il mare, che emotivamente, come può essere l’insicurezza di fare una scelta.
La vertigine è una distorsione della percezione sensoriale che influisce sul movimento della persona dandogli un'errata percezione del movimento nello spazio, caratterizzato da perdita di equilibrio.
Praticare la vertigine è un tentativo di familiarizzare con la ricerca dell’equilibrio e della felicità, in una continua alternanza di forze e controforze, spinte e controspinte che si bilanciano in un equilibrio dinamico fatto di opposti in movimento. Disequilibrio di opposti che si bilanciano su un orizzonte che li separa e collega, come quello del mare che unisce finito e infinito.